Pages

Monday, April 04, 2011

BESAR PERIUK BANYAK KERAKNYA

Assalamualaikum dan selamat malam......



Ada sesuatu yang Seri nak kongsi. Eksklusif juga sebab Seri memang agak berahsia bab duit ni.


Senarai wajib bayar bagi tempoh sebulan..................


Kereta ............................................. ~ RM 550

Rumah .................................................RM 75

PTPTN ................................................RM 200

Celcom bband ......................................RM 66.40

Astro ....................................................RM 37.95

Bil air + bil elektrik .............................~ RM 50


JUMLAH .........................................= RM 929.35


Yang lain-lain tu biarlah Seri sahaja yang tahu.


Selama ni guna buku tiga lima (555) je buat rancang perbelanjaan.

Rupanya sekarang dah canggih. Ada laman web yang AMAT BERGUNA lebih dari buku tiga lima mampu buat.


Klik gambar untuk ke laman web AKPK


Ada guru praktikal tanya. Boleh ke simpan duit seribu sebulan.

Jawapan: Sebelum ambil kereta mungkin boleh tapi lepas tambah hutang kereta memang tak lah. (simpan RM500 mungkin munasabah)


Tak adanya Seri nak buat tuisyen, masuk skim itu ini. Cukuplah pelaburan ASB dan penambahan aset yang lain.



p/s: Terang lagi bersuluh entry bersifat duniawi semata-mata. Kalaulah jumlah dosa pahala dapat lihat dengan jelas dengan nombor adakan manusia akan berkira-kira untuk mengambil sesuatu tindakan?

7 comments:

MR. SYAH said...

baguslh buat mcm ni untuk perancangan masa depan..

Shukri Mohd Ali said...

merancanglah hari ini untuk masa depan (tagline iklan apa ntah. lupa) :)

Seri said...

MR. SYAH->
kadang-kala terfikir juga ke mana duit pergi

Shukri Mohd Ali->
macam pernah dengar tagline tu. tapi dimana ya. hehe

FaizalSulaiman said...

wat mcm ni tiap2 bulan. asal dapat gaji je mesti fikir memamcam


bulan ni kena servis kete.alamakhaiiii

Seri said...

ada je duit tu nk melencong ke mana2. hehe

Adlan said...

huhu..selalu tepikir..best nyer ada kereta..sy takde kereta lagi..pinjam kereta kawan jer ade laa..hehe..

bile tengok kira2 entri nih..hishhhh.

Seri said...

hish.... kenapanya

 
Copyright 2011 Catatan Seri. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates WP by Wpthemescreator