Pages

Monday, December 27, 2010

TAK RETI TEBAR MAIN TARIK-TARIK PUN BOLEH,….

…..jadi roti canainya.


Salam semua.



Teringin tapi tak reti nak tebar. Resipi boleh dapat dengan mudah (zaman teknologi) tapi nak tebar tu perlukan latihan. Jadinya, Seri main tarik-tarik sahaja. (mak ajar)


Doh yang telah direhatkan semalaman.


Penyek-penyek


Lurut-lurut


Tarik-tarik


Renjis-renjis (minyak masak)


Tarikkan hujung ke hujung


gulung-gulung


tindihkan gulungan


Gorengkan


Sebelum ditepuk


Selepas ditepuk


Boleh ngap


errkkkk


“Segala puji bagi Allah yang memberi makanan ini kepadaku dan yang memberi rezeki kepadaku tanpa daya dan kekuatanku.” -doa selepas makan-

14 comments:

mR.sYaH said...

wah bukan senang nak buat roti canai nih.. tp oklah jadi juga roti canai seri.. nmpk pun sedap.. heeh..

Lan Bingka said...

1 je ke?
utk tetamu mana? ;p

Seri said...

mR.sYaH->
asal boleh kenyang. rasa pun macam roti canai yang ditebar cuma tebal sedikit.

Lan Bingka->
Ada yang lain. Untuk tetamu pun ada

E.d.Y said...

ok la tu..asal masuk perut, kenyang...sudah..haha

sekuk tawa said...

siyes nmpak nikmat semacam jerk..

FaizalSulaiman said...

pandai seri buat!

faizal ni tau makan je roti canai:)

Seri said...

E.d.Y->
masih boleh diperbaiki. tu roti canai mak yang buat. versi Seri teruk skit. rasa tetap sama

sekuk tawa->
rasanya pun boleh tahan. hehe. masuk bakul angkat sendiri

FaizalSulaiman->
Faizal lagi terror bab masak-memasak ni

eqbalzack said...

air tangan sendiri...sedap tu!

K2r~90 said...

nyummy

Seri said...

eqbalzack->
bolehlah. air tangan mak lagi sedap

K2r~90->
sluppp

She is f.A.z.A said...

roti canai yg rangup tu n sambal nyer sgt menarik utk dimakan.. nyum nyum

Seri said...

nampak je sedap. rasanya boleh la tahan. hehe

Qamarul said...

kamki langsing 86 kilo !

ade iklan plak situ.. hu3

Seri said...

terlupa pula soal diet. hehe

 
Copyright 2011 Catatan Seri. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates WP by Wpthemescreator