Pages

Sunday, August 09, 2009

GURAU SENDA

Sam: Kau baca buku apa tu?

Seri: Nutrien for the whole family

Sam: Untuk apa ni

Seri: Sebab aku nak diet.

Sam ketawa....

Seri: Untuk PSM (tesis) aku la.



kasut saya


Sam: Kenapa kau suka pakai kasut macam ni

Seri: Sebab aku rasa aku comel.

Sam ketawa lagi....

Seri: Dah, dah. Kau gelak boleh bergegar bangunan ni.

Seri turut ketawa

Seri: Jangan berlebih-lebih ketawa tu. Terabur ilmu nanti, esok ada mid-term test.

Sam: ok, ok….

Seri: ketawa dalam hati. La.la.la


Wasiat ke-5 al-Banna, kurangkanlah ketawa

Jangan banyak ketawa sebab hati yang selalu berkomunikasi dengan Allah (zikir) sangat tenang dan tenteram.



p/s: 50% betul 50% menokok tambah.

0 comments:

 
Copyright 2011 Catatan Seri. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates WP by Wpthemescreator