Pages

Monday, August 17, 2009

BILA NAK CAIR NI

Salam semua....


gambar hiasan

Aku segan la

Aku pun sama ni

Kalau budak kelas kita lain la


Dah tahun 4 tapi rasa macam tahun 1. Masuk kelas tak kenal sesiapa. Macam orang asing. Adakah kita berbeza?


Rupanya kawan Seri yang ambil pendidikan Sains pun rasa begitu. Kami golongan minoriti dalam kelas. Kiri, kanan semua budak Fizik. Dalam kelas BI kita disatukan. Fizik, Sains, KH, BI... bukan sesuatu yang asing. Kita semua pernah belajar subjek tu masa sekolah dulu. Mungkin selama 3 tahun kita telah dipisahkan. Mungkin juga belum rezeki kita untuk duduk bersama sebelum ni. Bila dah kenal kurang sikit rasa segan.


Kau ke yang pakai baju kurung dengan kasut sukan masa sem 1? Kawan Seri pernah tanya soalan tu pada sem lepas. Bayangkan 5 sem kawan Seri simpan soalan tu. Kenapa dia tak tanya masa sem 1 juga? Jawapannya mudah, sebab kita belum kenal. Tak biasa.


Ice breaking.......

Ais, bila nak cair ni


"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami (Allah) telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan keturunan, supaya kamu saling berkenalan (dan beramah mesra diantara satu sama lain). Sesungguhnya orang yang paling mulia dari kalangan kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa dari kalangan kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam Pengetahuan (akan keadaaan dan amalan kamu)."(Surah Al-Hujurat: Ayat 13)



p/s: Kawan Seri silap orang. Seri tak pernah pakai baju kurung dengan kasut sukan. Tu la, lama sangat simpan soalan. Kan dah tersilap.

0 comments:

 
Copyright 2011 Catatan Seri. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates WP by Wpthemescreator